Hvordan Lage en Landingsside Som Konverterer 40% (!)

5 tips til konverteringsoptimalisering som funker.

Så, du er der at du driver trafikk til siden din..

Eller eventuelt en litt verre situasjon, du betaler for  trafikk, men de som besøker siden din konverterer ikke.

Hva bør du gjøre nå?

Vel, om du ikke gjør de 5 påfølgende tipsene er sjansen stor
for at du har sløst bort trafikken.

Disse tipsene er gjengangere som brukes hos mine klenter, og jeg har enda til gode for å se at tiltakene ikke gir økt konvertering.

Sett i gang, følg tipsene og øk salget ditt i dag.

Tips 1 – Bruk et verktøy til å lage landingssiden din

landingsside

Bruk Clicklfunnels, leadpages eller Instapage til å sette opp landingssiden.

Grunnen til at dette fungerer er at leverandørene kontnuerlig analyserer data fra aktive landingssider for å til enhver tid vite hvilken versjon av landingssidene deres som konverterer best.

Med andre ord slipper man å gjette seg til hva som fungerer eller ikke når man bygger en landingsside.

 

Les også: 10 gode nettsidebyggere.

 

Tips 2 – Gi bruker verdi

jab jab

Kunde må få noe for å dele kontaktinformasjonen sin med deg.

For at du skal klare å bygge epost-listen din, skaffe et lead eller selge et produkt for den saks skyld må du oppfordre bruker til å handle gjennom å gi vedkommende noe av verdi.

«Registrer epostadressen din for å motta ukentlige nyheter» er ikke nok.

Det må være noe brukeren virkelig kunne tenke seg.

Det kan f.eks. være gratis kurs, gratis kalkuleringer,

Du må sørge for at du ikke bare skraper på overflaten av et problem, men virkelig gir noe som er av reell verdi for bruker.

 

Tips 3 – Hold det enkelt

kiss

Det er ingen grunn til å overkomplisere noe.

Fjern støy, friksjon, gjentakelser og alt annet som kompliserer handling.

Hold landingssiden tydelig og on-point.

 

Tips 4 – Vis sosiale bevis

sosiale bevis

Sosiale bevis er en sterk driver for handling.

Vi er flokkdyr og kjøper det andre kjøper før oss. Det finnes flere måter for å formidle sosiale bevis.

Det kan f.eks. gjøres ved å bruke referanser eller vise tidligere resultater.

 

Tips 5 – Selg følelser og underbygg med logikk

salg

Følg disse tipsene for å oppleve økt  konverteringen.

Dersom du bygger epostliste bør du kunne klare å konvertere mellom 30-40%.

Dersom du selger produkter eller tjenester bør du klare å konvertere 3-5% og i noen tilfeller opp mot 12%

Tips 6 –